Tuesday 7 November 2017

De ce te-a facut cu fundul mare?

„De ce te-a făcut cu fundul mare?“


Zilele trecute la grădinița Montessori la care îmi fac practica în Bucuresti, la activitatea de grup adunați în cerc, așezați pe covor, m-am întins să recuperez înapoi lângă mine un copil în tranziție. În secunda 'doi' îl aud pe V: „de ce te-a făcut așa de mare?“


Întreb: „cine m-a făcut?“
V: „mama ta, de ce te-a făcut cu fundul așa de mare?“
Încerc să mă abțin de la râs, zâmbesc, vorbesc încet, la nivelul lui: „V, oamenii sunt diferiți. Unii sunt mai mari, cu fundul mare, alții sunt mai mici. Dacă ești curios despre oameni și întrebi pe mama sau tata, întreabă încet, cu vocea înceată. Să nu rănim sentimentele oamenilor dacă vorbim despre corpul lor“.

Naturalețea și sinceritatea copiilor sunt ceva magic, lăsați-le intacte! De ce să zdrobim, înăbușim ceva atât de genuin, când tot ce avem de făcut este să reglăm ușor din butonul comportamental al copiilor, ca atunci când căutăm un post de radio, modul în care își exprimă sinceritatea.

Ar mai fi ceva de făcut, să mă înscriu o dată la orele de aerobică, deja ceai verde mi-am cumpărat. )

O zi magică, plină de sensuri vă doresc!

No comments:

Post a Comment